Lille katt


När vi flyttade in i huset så köpte vi ny soffa , jag hade suktat efter den länge men av praktiska själ avstått (två hundar och en katt närmare bestämt). Det är en tygsoffa med ljust beige klädsel i en vävd struktur från & tradition.
Jag gick väl och muttrade om den där soffan och så tröttnade maken på att höra det så han övertalade mig att ändå köpa den. Med motivationen att vi får bara lära djuren att dom inte ska vara i den.
Sen var det ju djuren då, jo jag har ett kompostgaller i soffan för att hindra hundarna från att hoppa upp och lägga sig i den (och det har dom nu ca 5 månader senare nästan fattat) men det går inte lika bra med katten, han tycker ju att det är ett mycket bra köp med tanke på att man kan vässa klorna på strukturen i tyget.. hm.
Så jag bestämde mig för att jag ska klä om soffan till något tyg som inte är så lätt förstört för en katts vassa klor. Valet föll på möbelsammet i rost rosa färg. Detta är resultatet.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Husets framsida och ansikte

Trapp till entren